Blog

Ders Çalışma İsteğini Artırmanın 8 Yöntemi!

Ders Çalışma İsteğini Artırmanın 8 Yöntemi!

Günümüz insanların ve özellikle öğrencilerin en önemli sorunlarından biri de ders çalışma isteğini kaybetmek olarak bilinmektedir. Genellikle bireyin okul başarısını olumsuz yönde etkileyen bu durum çoğunlukla psikoloji ile bağlantılıdır. Bu gibi durumlarda bireyler ders çalışma isteğini artırmak için neler yapabileceğini araştırmakta ve bu yöntemleri denemektedir.

Ders Çalışma İsteğini Artırmanın 8 Yöntemi!

Ders Çalışma İsteğini Artırmanın 8 Yöntemi!
Ders Çalışma İsteğini Artırmanın 8 Yöntemi!

İradeli Olma

Ders çalışma isteğini artırmak için dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biri de iradedir.  İrade sayesinde öğrenci ders çalışma ya da çalışmama isteğini kontrol edebilmekte, bu sayede gerekli olduğunda yeteri kadar ders çalışabilmektedir.

  • Hedef Belirleme

Hedef belirlemek, ders çalışmaya motive olmak için önemli hususlardan biridir. Öğrenciler kendisi için ulaşabileceği kısa vadeli hedefler belirleyip o hedefleri tutturduğunda daha çok motive olmakta ve çalışma isteği artmaktadır.

  • Stresle Başa Çıkma

Stres genellikle öğrencilere ders çalışmasının gerekli olduğunu hatırlatmaktadır. Dolayısıyla psikoloji olarak stresle başa çıkma becerisi sayesinde öğrenciler verimli bir şekilde ders çalışabilmektedir.

  • Sabır

Ders çalışırken pek öğrenci kısa sürede sıkılabilmekte, çalışmayı bırakmayı istemektedir. Ancak bu gibi durumlarda sabırlı olmak oldukça önemlidir.

  • Duygusal Kontrol

Genellikle ders çalışma isteği içten gelmediğinde, birey duygusal kontrol sayesinde kendisini çalışması gerektiği konusunda ikna edebilmelidir. Bu şekilde motive olmak ve ders çalışmak daha kolay olacaktır.

  • Sorumluluk

Bireyin sorumluluklarını bilmesi ders çalışma isteğini artıracaktır. Dolayısıyla bu sorumlulukların zaman zaman kendisine hatırlatılması gerekebilir.

  • Üretkenlik

Üretkenlik, ders çalışma esnasında çözümü bulunamayan sorular için yeni çözüm yolları üretmek ya da motivasyonu artırmak için çeşitli yollar keşfetmek olarak ifade edilebilmektedir. Üretkenliğin ders çalışma esnasındaki önemi oldukça büyüktür.

  • Özgüven 

Özgüven, özellikle de sınıf içi performansı etkileyen ve motivasyonu artıran faktörlerdendir. Bu sayede öğrenciler okulda işledikleri konuları evde çalışabilmekte ve sınıfta sorulan sorula özgüven içerisinde cevap verebilmektedir.

Bir Psikologdan Yardım Alabilirsiniz!

Ders çalışma isteğini artırma konusunda yeterli olmayan öğrenciler bu gibi durumlar için bir psikolog ya da terapistten destek alabilmektedir. Uzmanlar ders çalışma konusunda öncelikle öğrencinin neden ders çalışamadığını keşfetmekte ve bu faktörü ortadan kaldırmak için çalışmalar gerçekleştirmektedir. Ayrıca uyguladığı terapi yöntemleri sayesinde nasıl daha fazla ders çalışabileceğini, motive olabileceğini ve çalışma isteğini nasıl artırabileceğini de öğretebilmektedir. 

Listeye dön

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir